Bij de overstap naar Van Lierop in 2018 bleek dat er een aantal zaken efficiënter ingericht kon worden. Belangrijk voor ons is om grip te houden op de administratie per project. Van Lierop zorgt dat dit op de juiste manier gekoppeld wordt aan onze boekhouding.

Wij zijn onze financiële rapportages verder aan het inrichten. Dit is een hot item voor de fase waar we ons nu in bevinden. We draaien goed en ik wil precies weten hoe het zit en waar ik op moet sturen. Dit moet goed staan voordat het echt nodig is en je te laat bent. Van Lierop denkt hier goed in mee.

Je voelt je geen nummertje bij Van Lierop. Het zijn gewoon fijne mensen. Ze hebben alle expertise in huis om de vragen die je hebt als groeiende ondernemer op te pakken.

Wat mij het meeste is bijgebleven: Wij zijn in de afgelopen drie jaar van drie naar veertien werknemers gegroeid. Op een gegeven moment hadden wij een heisessie achter de rug over het verder structureren van de organisatie. Het plan was om de staffuncties gedeeltelijk te gaan beleggen bij de projectleiders. Deze uitkomsten deelden we met Femke van Prima Werk en Mens. 

Robert belde naderhand op en gaf aan dat hij dit ook met zijn eigen organisatie had meegemaakt. Uit ervaring wist hij dat je medewerkers zo veel mogelijk met hun vakgebied bezig moet laten houden en niet allemaal indirecte werkzaamheden moet laten uitvoeren. Taken worden zo allemaal maar half uitgevoerd en het gaat ten koste van de directe werkzaamheden. Hij gaf aan dat mensen behoefte hebben aan structuur en helderheid. Hij raadde het af de organisatie zo in te richten.

Top zo’n eerlijk advies en hoe hij dit proactief op afstand eruit haalde!